4 godzinne ciało [recenzja]

4 godzinne ciało

Książka 4 godzinne ciało (4 hour body) reklamowana jest jako Niezwykły poradnik jak szybko zrzucić wagę, stać się niedoścignionym kochankiem i super człowiekiem. 4-godzinne ciało to owoc ponad dziesięcioletnich obsesyjnych poszukiwań sposobu na złamanie kodu ludzkiego ciała. Podsumowuje spostrzeżenia setek najwybitniejszych sportowców i dziesiątków lekarzy, a także rezultaty tysięcy godzin zaskakujących osobistych eksperymentów.

Brzmi świetnie, zobaczymy co dalej.

Książka jest przepełniona frazesami w stylu:

  • jak schudnąć 10 kilogramów w ciągu 30 dni i to bez ćwiczeń posiłkując się jedynie super prostą dietą Slow-Carb
  • jak zapobiec przyrostowi tkanki tłuszczowej w okresach obżarstwa, np. święta, weekendy, itp
  • jak zwiększyć redukcję tkanki tłuszczowej o 300% za pomocą lodu
  • jak Tim zapewnił sobie 15-kilogramowy przyrost mięśni w ciągu 28 dni spędzając w siłowni jedynie 4 godziny
  • jak spać tylko 2 godziny na dobę, a mimo to czuć się wypoczętym
  • jak zapewnić kobiecie 15-minutowy orgazm
  • jak trzykrotnie podnieść poziom testosteronu i podwoić liczbę plemników
  • jak w ciągu 12 tygodni zwiększyć pokonywany dystans biegiem z 5 kilometrów do 50 kilometrów
  • jak wyleczyć trwałe urazy
  • jak w pół roku podnieść nawet 75 kilogramów więcej na ławeczce
  • jak sfinansować sobie wakacje na plaży, odbywając jedną wizytę w szpitalu
  • itp

Po przeczytaniu tego typu nagłówków mi osobiście zapaliło się już czerwone światełko ostrzegawcze. Widać ewidentnie, że są napisane by każdy znalazł coś, co przyciągnie jego uwagę.

Timothy Ferriss i 4 godzinny tydzień pracy

Tim jak autor miał u mnie spory margines zaufanie, ponieważ dobrze czytało mi się jego pierwszą książkę. Sam również lubię eksperymentować ze swoim ciałem, dlatego jego druga pozycja dostała również swoją szansę.

Więcej na temat jego pierwszej książki oraz samego Timothiego Ferrissa można przeczytaj na stronie: 4 godzinny tydzień pracy.

Wielki eksperyment

Treści zawarte w książce to tak naprawdę jeden wielki eksperyment. Autor testował na sobie wiele różnych technik, dzieląc się jednocześnie swoimi spostrzeżeniami. Nie wszystkie z tych eksperymentów były bezpieczne. Również znaczna ich część jest poza możliwościami finansowymi przeciętnego obywatela.

Chociażby z racji tego warto zapoznać się z wynikami jego pracy.

Książka jak szwedzki stół

Autor podzielił książkę na bardzo niezależne rozdziały. Podział jest na tyle wyraźny, że z powodzeniem można wybrać tylko te zagadnienia, które nas interesują, bez konieczności czytania całości.

Również Timothy Ferris zachęca do czytania książki wybiórczo i wracania do niej, jeżeli zajdzie taka potrzeba.

Skalowalność i równowaga

Jedną z ważniejszych myśli zawartych w tej pozycji jest zrównoważone podejście. Większość starań w celu osiągnięcia zamierzonego celu możemy podzielić na 3 główne kategorie:

  • dieta
  • leki
  • ćwiczenia

Od nas tak naprawdę zależy, ile wysiłku przeznaczymy na daną kategorię. Autor zaleca podział 60% / 10% / 30 dla kategorii dieta / leki / ćwiczenia.

4 godzinne ciało – Spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Dedykacja
  • Ważna uwaga Tima
  • Ważne oświadczenie wydawcy oryginału
  • NA BARKACH GIGANTÓW
  • ZACZNIJ TUTAJ
    • SZCZUPLEJSZY, LEPIEJ ZBUDOWANY, SZYBSZY, SILNIEJSZY?
  • PODSTAWY, CZYLI O TYM, CO PO PIERWSZE I PRZEDE WSZYSTKIM
    • MINIMALNA SKUTECZNA DAWKA
    • ZASADY, KTÓRE ZMIENIAJĄ ZASADY
  • PUNKT WYJŚCIA, CZYLI POCZĄTEK I SWARAJ
    • MOMENT HARAJUKU
    • NIEUCHWYTNY TŁUSZCZ
    • OD ZDJĘĆ DO STRACHU
  • MNIEJ TŁUSZCZU POZIOM PODSTAWOWY
    • DIETA SLOW-CARB CZ. I
    • DIETA SLOW-CARB CZ. II
    • OGRANICZANIE SZKÓD
    • CZTEREJ JEŹDŹCY ODCHUDZANIA
  • POZIOM ZAAWANSOWANY
    • EPOKA LODOWA
    • GLUKOZOWY PRZEŁĄCZNIK
    • OSTATNIA PROSTA
  • WIĘCEJ MIĘŚNI
    • TYŁ DOSKONAŁY
    • SZEŚĆ MINUT DLA MIĘŚNI BRZUCHA
    • OD DZIWAKA DO MANIAKA
    • PROTOKÓŁ OCKHAMA CZ. I
    • PROTOKÓŁ OCKHAMA CZ. II
  • LEPSZY SEKS
    • 15-MINUTOWY KOBIECY ORGAZM
    • 15-MINUTOWY KOBIECY ORGAZM
    • SEKSMASZYNA CZ. I
    • SZCZĘŚLIWE ZAKOŃCZENIE I PODWAJANIE LICZBY PLEMNIKÓW
  • SEN DOSKONAŁY
    • JAK ZAPEWNIĆ SOBIE DOSKONAŁY SEN?
    • ZOSTAĆ NADCZŁOWIEKIEM
  • LECZENIE URAZÓW
    • LECZENIE TRWAŁYCH URAZÓW
    • JAK SFINANSOWAĆ SOBIE WAKACJE NA PLAŻY DZIĘKI JEDNEJ WIZYCIE W SZPITALU?
    • PREHABILITACJA (PROGRAM PREWENCJI URAZÓW)
  • BIEGAĆ SZYBCIEJ I DALEJ
    • ŚWIETNY WYNIK TESTÓW DO NFL CZ. I
    • ŚWIETNY WYNIK TESTÓW DO NFL CZ. II
    • ULTRAWYTRZYMAŁOŚĆ CZ. I
    • ULTRAWYTRZYMAŁOŚĆ CZ. II
  • WIĘCEJ SIŁY
    • ZOSTAĆ SUPERCZŁOWIEKIEM BEZ WYSIŁKU
    • ZJEŚĆ SŁONIA
  • OD PŁYWANIA DO RZUCANIA
    • JAK BEZ WYSIŁKU NAUCZYŁEM SIĘ PŁYWAĆ W CIĄGU 10 DNI?
    • BYĆ JAK BABE RUTH
    • CZY MOŻNA WSTRZYMAĆ ODDECH DŁUŻEJ NIŻ HOUDINI?
  • O DŁUŻSZYM I LEPSZYM ŻYCIU
    • ŻYĆ WIECZNIE
  • UWAGI KOŃCOWE
    • UWAGI KOŃCOWE
  • DODATKI
    • PRZYDATNE MIARY W RÓŻNYCH JEDNOSTKACH
    • BADANIA. OD SKŁADNIKÓW ODŻYWCZYCH DO WŁÓKIEN MIĘŚNIOWYCH
    • MIĘŚNIE (NIEKTÓRE) LUDZKIEGO CIAŁA
    • ZNACZENIE EKSPERYMENTÓW NA SAMYM SOBIE
    • JAK ROZPOZNAĆ PSEUDONAUKĘ KURS PODSTAWOWY
    • JAK ROZPOZNAĆ PSEUDONAUKĘ KURS ROZSZERZONY
    • DIETA SLOW-CARB: 194 OSOBY
    • SEKSMASZYNA CZ. II
    • MASZYNA BEZMIĘSNA CZ. I
    • MASZYNA BEZMIĘSNA CZ. II
    • MATERIAŁY DODATKOWE
  • PODZIĘKOWANIA
  • PODZIĘKOWANIA ZA ZDJĘCIA I ILUSTRACJE
  • Spis treści

Podsumowanie:
UWAGA – przede wszystkim zdrowy rozsądek

O tej pozycji prawdopodobnie nigdy bym nie usłyszał, gdybym wcześniej nie przeczytał 4 godzinnego tygodnia pracy. Tak jak pierwsza pozycja zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie, tak co do tej mam już bardziej mieszane uczucia. Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że swoją popularność zawdzięcza głównie swojej poprzedniczce.

Podstawowa uwaga po przeczytaniu tej książki to zachowaj dystans oraz zdrowy rozsądek!

Wiele z zawartych w niej propozycji niewątpliwie jest bardzo skuteczna i przez to kuszącą. Jednak nie są to rozwiązania dla wszystkich, a przedstawione wyniki są bardzo przesadzone.

Nie zmienia to jednak faktu, że zastosowanie przynajmniej części z tych rad, nawet przy mniejszej niż obiecywana skuteczności może przyczynić się do poprawy zdrowia oraz samopoczucia. Co jest już bardzo kuszącą opcją.

Ze swojej strony zachęcam do przeczytania oraz wyrobienia sobie własnego zdania.

 

 

Programista – Pytania rekrutacyjne

Lista pytań rekrutacyjnych, które pozwolą przygotować Ci się na rozmowę kwalifikacyjną.

2 komentarze
Share:

2 Comments

  1. Paweł says:

    W tamtym roku przetestowałem dietę z książki – Slow Carb. Przez 1,5 miesiąca stosoania, robiąc dwa dni wolne od diety, schudłem 6kg z tłuszczu, rozmiar ubrań zmniejszył się z XL na L. Musiałem wynmienic częśc garderoby. Na chwilę obecną wprowadziłem znowu dietę, po roku od zaprzestania i włączam protokół ockhama. W tamtym rku nie stosowałem zestawu PAGG. Teraz zamówiłem konkretne suplementy i posataram się zastosować. Za dwa miesiące podam efekty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *