Analiza dnia

Analiza dnia
  1. Zrobiłem dokładną analizę dnia (tego – co i jak robię),
    wnioski zaskoczyły nawet mnie! 🤯

    Prosty notatnik, gdzie mam np. spisane

    • pobudka 4:13
    • spacer 9:30-10:00
    • spotkanie 1, 2, 3 itp. itd

    Możliwie dokładnie, ale też bez przesady.

    Jak czegoś nie zdążyłem zapisać, to uzupełniałem to po fakcie wedle najlepszej wiedzy.

    I teraz wnioski 🙂

  2. Efekt obserwatora

    „Efekt obserwatora” polega na tym, że sama obecność obserwatora wpływa na wynik badania.
    Wyobraź sobie, że przychodzi do Ciebie „obserwator” i sprawdza – jak wykonujesz swoje zadania? 🙂

    Nie ma opcji… – wpłynie to na to, jak się zachowujesz, jak myślisz i jak pracujesz.

    Podobnie jest z przestrzeganiem diety,
    kamerą na światłach ulicznych, czy jakąkolwiek inną czynnością podlegającą obserwacji.

    Dokładnie tak działa efekt obserwatora.
    U mnie też tak zadziałał. Bardziej się starałem.

  3. Ale ten czas zapierdziela…

    Bardzo dużo czasu dosłownie ucieka nam między palcami
    i nawet mając takie dane jak moje, trudno wyjaśnić jak to się właściwie dzieje 🙂

    Jako ludzie dość słabo radzimy sobie z szacowaniem potrzebnego nam czasu.
    Im zadanie jest większe i bardziej rozmyte, tym wygląda to jeszcze gorzej.

    Oczekiwania:
    Napiszę na szybko wpis na bloga o ElasticSearch, znam temat, to szybko pójdzie.
    Zwłaszcza że to ma być tylko wstęp do tematu – jakieś 1.5 – 2h.

    Rzeczywistość:
    Co!? Minęło już 3h, a ja jeszcze nie skończyłem?
    A gdzie reszta tematów? Gdzie przykłady? A gdzie korekta? …

  4. „Reality check”

    Taka analiza to bardzo dobry „reality check”.
    Naprawdę myślisz, że sprawdzanie maila i komunikacja z klientem, to max 20 minut/dzień?
    Albo, że wydanie nowej wersji aplikacji to max 45 minut?

    To sprawdź to. Zmierz i wtedy pogadajmy 🙂

  5. Zadania worki

    Zadania „worki”, czyli klasyk raportowania czasu np. inne, różne.

    Mega wygodne podczas raportowania, ale totalnie bezużyteczne podczas analizy wyników! xD

    Dużo lepszym pomysłem jest już próba przypisania zadania (czy w naszym wypadku jednostki czasu),
    do jakiejś kategorii np. testowanie aplikacji, walka z pipeline, czy komunikacja z klientem.

    Wtedy przynajmniej „coś” widać, a jak będzie potrzeba, to w przyszłości podzielisz to sobie na podkategorie.

  6. Dni są różne

    Kwadratowe i podłużne 😉 A co za tym idzie, taką analizę warto przeprowadzić odrobinę dłużej – przynajmniej przez tydzień.

  7. Mózg potrzebuje przypomnienia

    Teraz nie robię już tak dokładnych analiz. Zwyczajnie mi się nie chce…

    Nie czuję też takiej potrzeby, bo rozwiązania,
    które wprowadziłem, dość dobrze się sprawdzają i zazwyczaj mam poczucie kontroli czasu.

    Mam jednak takie zadanie jak „Analiza czasu dnia” i co kilka miesięcy do niego wracam.
    Taka przypominajka, żeby się nic nie rozsynchronizowało.
    Bo proces działa, chodzi tylko o przypomnienie i utrwalenie.

Miłych analiz!
Tomek

 

 


20+ BONUSOWYCH materiałów z programowania

e-book – „8 rzeczy, które musisz wiedzieć, żeby dostać pracę jako programista”,
e-book – „Java Cheat Sheet”,
checklista – „Pytania rekrutacyjne”
i wiele, wiele wiecej!

Jak zostać programistą

No comments
Share:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *